ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Charakteristika:
Celoroční ústřední téma : BAREVNÉ OSTROVY
Název vychází z postavení i názvu MŠ. Mateřská škola sídlí v kopci, na vršku – s porovnáním okolí tvoří jakýsi „ostrov" v přírodě. Rádi bychom na tomto „ostrově" dětem poskytli pocit bezpečí a důvěry, ale i přátelství, duševní pohody a optimismu.
Ústřední téma je dále rozpracováno do 6ti společných integrovaných bloků, které si jednotlivé třídy časově rozvrhnou do celého roku a jsou upraveny v TVP dle věkových zvláštností tříd a realizují se prostřednictvím témat a následně podtémat. Vzdělávací aktivity, které učitelky připravují a dětem nabízejí, budou různé. Způsob uspořádání vzdělávacího obsahu v jednotlivých třídách bude založen na přirozené interakci, integrovaném vzdělávání, profilaci školy a prožitkovém učení tak, aby děti postupně získávaly klíčové kompetence dosažitelné v předškolním vzdělávání.
Integrované bloky podporují 5 vzdělávacích oblastí:
1. Dítě a jeho tělo - biologická oblast.
2. Dítě a jeho psychika - psychologická oblast.
3. Dítě a ten druhý - interpersonální oblast.
4. Dítě a společnost - sociálně-kulturní oblast.
5. Dítě a svět - environmentální oblast.
Integrované bloky:
I. Já a my na Barevném ostrově.
Časový rozsah: 4 týdny.
Téma:
• Ostrov přátelství.
II. Barevný ostrov - barevná příroda.
Časový rozsah: 9 týdnů.
Témata:
• Ostrov zdraví.
• Barevný ostrov.
III. Slavnosti na Barevném ostrově.
Časový rozsah: 3 týdny.
Témata:
• Ostrov splněných přání.
IV. Paní zima na Barevném ostrově.
Časový rozsah: 8 - 9 týdnů.
Témata:
• Třpytivý ostrov.
• Pohádkový ostrov.
V. Jarní zázrak na Barevném ostrově.
Časový rozsah: 13 týdnů.
Témata:
• Jarní ostrov.
• Aprílový ostrov.
• Voňavý ostrov.
VI. Barevné těšení na prázdniny.
Časový rozsah: 4 - 5 týdnů.
Témata:
• Ostrov poznání.